موسیقی :  سعید روستموف
سوز         : زئینال جبار زاده
اوخویان     : مسعود امیر سپهر


مسعود_امیرسپهر  Məsud_Əmirsepehr  خواننده شایسته پاپ و کلاسیک  تبریزی متولد دهم آذر 1350 شهر تبریز است. او موسیقی را از سن 15 سالگی آغاز نمود و از سال 1367 تئوری و سلفژ را آموخت و چندین جلسه از محضر شادروان استاد علی سلیمی کسب فیض نمود، سپس مراحل تکمیلی آواز را نزد اساتید برجسته کشور، "رشید وطندوست" و خانم "آریا زند" طی کرد.
مسعود امیرسپهر در سال 1377 گروه موسیقی باریش را تشکیل داد و با همراهی این گروه موفق به برگزاری کنسرتهای متعدد و موفق در سطح کشور و خارج از کشور گردید. وی با صدا و سیمای مراکز مختلف استانها از جمله آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل همکاری داشته و از سال 1380 یکی از خوانندگان رسمی موسیقی آذربایجانی صدا و سیمای مرکز تهران میباشد.
مسعود دارای تحصیلات عالیه در رشته مدیریت صنعتی و لیسانس موسیقی از آکادمی موسیقی آذربایجان می باشد و اولین آلبوم وی با نام درمان منتشر شده است. این هنرمند شایسته در تیر ماه سال 1382 موفق به برگزاری کنسرت رسیتال آواز به همراهی خواننده بزرگ اپرا در شرق، "لوطفیار ایمانوف" شد.
به دلیل سالهای طولانی فعالیت در چهارچوب گروه موسیقی باریش  Barış نام هنری اش مسعود باریش هم عنوان می شود. سبک خوانندگی مسعود و ژانر باریش عمدتا مدرن است. مانند بیشتر اهل موسیقی  و خوانندگانی که شیوه مدرن و معاصر را دارند، مسعود امیر سپهر و گروه باریش نیز به صورت تلفیقی، هم از فرمهای موسیقی مدرن و هم از موسیقی مردمی ( خالق موسیقی سی ) و سنتی در شکل گرفتن آثارش بهره می برد. تاکنون بالغ بر ۲۰۰۰ کنسرت در داخل کشور اعم از ارگانی و عمومی برگزار نموده و در کشورهای امریکا ، روسیه، ترکیه، آذربایجان، گرجستان، تاجیکستان کنسرت عمومی برگزار نموده و تا کنون ۴ آلبوم رسمی و بیش از دهها آهنگ را که مولف شعر و موسیقی  آنها بوده تولید نموده از جمله آراز، یادیگار، سنی من چوخ سئویرم، اورومو گؤلوم، آزادلیق، ناریمسان و... را منتشر نموده است.

پنجشنبه 18 آذر 1400